Ένα άγαλμα μιας κερασφόρας, δαιμονικής φιγούρας, που υποτίθεται ότι συμβολίζει μια διεστραμμένη εκδοχή της “θηλυκότητας” και εξυμνεί την...
άμβλωση και την εκλιπούσα δικαστή του Ανώτατου Δικαστηρίου Ρουθ Μπέιντερ Γκίνσμπεργκ, έχει ανεγερθεί στην κορυφή του δικαστηρίου της Νέας Υόρκης.Το άγαλμα διαθέτει το περίφημο δαντελωτό κολάρο της Γκίνσμπεργκ – ένα νεύμα στην αείμνηστη δικαστή, σύμφωνα με την καλλιτέχνιδα – το οποίο βρίσκεται κάτω από τα πλεγμένα κέρατα της φιγούρας, τα οποία η ίδια η καλλιτέχνιδα επιβεβαίωσε ότι είναι όντως κέρατα.
Η καλλιτέχνης, Shahzia Sikander, δημιούργησε το άγαλμα “NOW”, το οποίο εμφανίζεται ως το σώμα μιας γυναίκας που αναδύεται από έναν λωτό, ο οποίος συχνά συνδέεται με τους παγανιστικούς θεούς Nefertem καθώς και με τους ινδουιστικούς θεούς Vishnu και Brahma. Η κεράτινη, δαιμονική φιγούρα έχει επίσης συγκριθεί με το άγαλμα του Σίβα, της ινδουιστικής θεάς της καταστροφής, έξω από τις εγκαταστάσεις του CERN στη Γενεύη της Ελβετίας.
“Ο λωτός, με την πληθώρα των εννοιών και των αφηρημένων ιδεών του, συμβολίζει μια βαθύτερη αλήθεια πέρα από τη μορφή του, υπονοώντας την αντίληψη ως ψευδαίσθηση. Δημοφιλής σε εικόνες σε πολλούς πολιτισμούς, εκφράζει επίσης τις άυλες ιδέες της ταπεινότητας, της αφύπνισης και της διαύγειας”, ισχυρίζεται στις σημειώσεις της καλλιτέχνιδας.
“Το γυναικείο σώμα έχει ένα πρόσωπο με τα μαλλιά του πλεγμένα σε σπειροειδή “κέρατα”. Τα κέρατα μιμούνται την κίνηση των χεριών και βρίσκονται εκεί ως σύμβολο της κυριαρχίας της φιγούρας, και της αυτονομίας της”, συνέχισε, εξηγώντας ότι “η θηλυκότητα για μένα είναι η ένταση μεταξύ της γυναίκας και της εξουσίας”.
Ρεπορτάζ του Breitbart: Η Sikander ανέλυσε επίσης την επιρροή της απόφασης του Ανώτατου Δικαστηρίου που έσωσε τη ζωή αμέτρητων αγέννητων παιδιών με την ανατροπή της απόφασης Roe v. Wade, υποστηρίζοντας ότι ο αγώνας για την “ισότητα” συνεχίζεται. Πρόσθεσε ότι ο θάνατος της Γκίνσμπεργκ και η επακόλουθη ανατροπή της απόφασης Roe λειτούργησε ως πλήγμα για τις γυναίκες, παρά το γεγονός ότι η ίδια η απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου δεν απαγόρευσε τις αμβλώσεις, αλλά, αντίθετα, έστειλε τις αποφάσεις πίσω στις επιμέρους πολιτείες.
Οι New York Times διαφήμισαν το άγαλμα ως εξής: “Ξεπεράστε τον Μωυσή και τον Ζωροάστρη: Manhattan Has a New Female Lawgiver”.
Άλλες φιγούρες στην οροφή του δικαστηρίου αντιπροσωπεύουν νομικά συστήματα και θρησκείες από άλλα μέρη του κόσμου.
Αυτή δεν είναι η πρώτη περίπτωση παγανιστικών εικόνων που εμφανίζονται έξω από εξέχουσες τοποθεσίες σε ολόκληρη τη χώρα και τον κόσμο. Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Πυρηνικών Ερευνών, CERN, για παράδειγμα, έχει ένα άγαλμα του Σίβα, της ινδουιστικής θεάς της καταστροφής, έξω από τις εγκαταστάσεις του.
Οι Αμερικανοί ίσως είναι πιο εξοικειωμένοι με το διαβόητο άγαλμα του Μπαφομέτ, που αποκαλύφθηκε στο Ντιτρόιτ το 2015. Η σατανιστική φιγούρα διαθέτει μια εξέχουσα πεντάλφα και πλαισιώνεται από δύο μικρά παιδιά. Χρόνια αργότερα, το άγαλμα έκανε την εμφάνισή του στο κτίριο του Καπιτωλίου του Αρκάνσας:
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου